نبی صوفی - بهشت کودکیم

روستایی از روستاهای شهر قره آغاج و شهرستان چاراویماق در آذربایجان شرقی می باشد.

نبی صوفی - بهشت کودکیم

روستایی از روستاهای شهر قره آغاج و شهرستان چاراویماق در آذربایجان شرقی می باشد.

اسامی اهالی نبی صوفی

در اینجا سعی می کنم اسامی خانوارهای نبی صوفی را بیاد بیاورم و بنویسم. ولی مطمئنم که تعدادی از آنها را فراموش کرده ام و امید به کمک خوانندگان احتمالی و آشنا به نبی صوفی دارم.
در مورد جهات جغرافیایی نبی صوفی مطمئن نیستم ولی فکر می کنم روستایی بود در جهت شمال به جنوب در دامن کوهی نه چندان بلند. در جهت شرقی غربی در اغلب جاها دارای 2 ردیف خانه و در منطقه وسطی روستا هم دارای 3 و4 ردیف خانه بود.
من اسامی ساکنین روستا را به همراه بچه های آنان که البته بیشتر اسم پسران در ذهنم مانده است می نویسم:
1- مرحوم حاج حسین خان که ارباب روستا بود و فرزندانش : مرحوم عبدالرضا، علیرضا،محمود،رضاو جمیله بودند.
2- مرحوم غلامرضا، مرحوم ارشد و مصیب علیزاده که همگی در یک خانه زندگی می کردند و فقط اسم بهرام پسر غلامرضا را بخاطر دارم.
3- مرحوم زینل پاپاقی به همراه پسرش علامحسین.
4 - جلیل رحیم پور که از اسامی فرزندانش چیزی به ذهنم نمی رسد.
5- عشقعلی که فامیلیش را فراموش کرده ام ولی اسم یکی از پسرانش مروت علی بود.
6- خانه مرحوم اباذر جعفرنژاد که عموی من بوده و تا جایی که یادم می آید همسر و دخترش به نام رخساره در آن زندگی می کردند که بعدا هردو از روستا رفتند و ابراهیم ابراهیمی در منزل ایشان ساکن شد.
7- مرحوم سلیمان ابراهیمی که فرزندانش : ابراهیم، بهمن، مرحوم قهرمان، فریدون، عبداله، ایران و ملائکه بودند.
8- ابراهیم دریانی که اسمی از فرزندانش در ذهنم باقی نمانده است.
9- الهوردی دریانی که از فرزندان ایشان هم چیزی در ذهنم نمانده.
10- مرحوم حسن عباسی که از فرزندانش فقط یوسف را به خاطر دارم
11- بهمن عباسی که فرزند مرحوم سلیمان بود و فرزندانش در زمانی که ساکن روستا بودند عبارت بودند از: ولی اله، سهراب، اقدس و بهراد.
12- وهاب جعفرنژاد عموی دیگر من که فرزندانش: کیقباد، الماس، لیلا و یاسین بودند.
13- مرحوم داود عباسی که پسری بنام فغفور داشت.
14- ایمان که فامیلش را فراموش کرده ام ولی فرزندانش هیبت و آیت اله بودند و همسرش مامای مادرم در هنگام تولد من بوده و در اصطلاح محلی(گبک ننه) نامیده می شد . من همیشه به او ننه می گفتم و او نیز مرا فرزندم(بالام) خطاب می کرد.
15- مرحوم عبالرضا اکبری که پسر بزرگ ارباب بود و فرزندانش کریم، حمیرا و رقیه بودند که فقط تابستانها به روستا می آمدند و بقیه سال را در تبریز زندگی می کردند.
16- عباداله رحیم پور که اسم فرزندانش را بخاطر ندارم.
17- صدقعلی رحیم پور که اسم فرزندان ایشان را هم فراموش کرده ام.
18- جبار رحیم پور که فرزندانش: داود، توبا، مدینه، یعقوب . آصف بودند.
19- مرحوم غلامعلی کاظمی که فزندانش: حبیب، سریه و فریده بودند.
20- پدرم مرحوم سلام اله جعفرنژاد و خواهر، برادرانم: محمد، مرضیه، عظیمه(ثریا)، ظریفه(مهری)
21- منزل مرحوم بیوک خان کاظمی که اوایل همسرش جواهر خانم در آن زندگی می کرد و تابستانها هم دخترش زهرا همراه با بچه هایش در آن مستقر می شدند و بعدا رستم ارسلو از روستای دیگری به نام (آلتمچی) به نبی صوفی کوچ کرد و در ان مستقر شد به همراه دخترانش: توران و فاطمه.
22- سلام علیزاده که از فرزندانش فقط اسم محبت علی را بخاطر دارم.
23- عطاب اله کاظمی و فرزندانش مرحوم داراب، اختر، یونس، مهناز، اسلام.
24- مسجد روستا و بقول سهراب سپهری : و خدایی که در این نزدیکیست.
25-مرحو م حکم علی طالبی به همراه برادرش سفرعلی و فرزندانش، قبلعلی و پرویز.
25- منزل مرحوم حاج علی خان کاظمی(حاجی خان) که فرزندانش در تبریز زندگی می کردند و فقط تابستانها به روستا می آمدند و عبارت بودند از : محمد، حمید، حسن( که بعدا در جنگ مفقدالاثرشد)، ابراهیم، عشرت و مینا. البته همسرش طاووس خانم بیشتر طول سال را در روستا می گذراند.
26- منزلی که اسم پدر خانواده را فراموش کرده ام ولی فرزندانی به نام فاطمه و عسگر داشت.
27- مرحوم تاروردی یزدانی به همراه فرزندانش: ذبیح اله و ......
28- مرحوم بختیار یزدانی و فرزندانش: مرتضی، سفر، مقصود، الیاس، مالک، .......
29- مرحوم قوچعلی که از فرزندانش فقط اسم هیبت را بخاطر دارم.
30- مرحوم داداش علیزاده که از اسامی فرزندانش فقط حسنقلی را به یاد دارم
ظاهرا اسم 3 خانواده را یا فراموش کرده ام و یا در بین همین اسامیی که ذکر کرده ام ، بودند.
به هر ترتیب اینه که هست( بودی کی وار). هر چه به سلولهای خاکستری مغزم فشار آوردم بیشتر از این ترشح نکرد. البته حق هم دارد من در 10 سالگی از روستا بیرون آمدم و الان 39 ساله هستم.
نکته ای که باید به آن اشاره کنم،اینکه در نبی صوفی تقریبا همه با هم فامیل بودند حالا یا نسبی و یا سببی.کاظمی ها، جعفرنژادها و ابراهیمی ها باهم پسر عمو بودند و همراه با رحیم پورها، علیزاده ها و .... طایفه ارسلو را تشکیل میدادند و قسمت عمده زمینها و مراتع روستا متعلق به آنان بود. ولی اسم طوایف دیگر را فراموش کرده ام.
نظرات 1 + ارسال نظر
بهراد دوشنبه 2 دی‌ماه سال 1387 ساعت 06:47 ب.ظ

یاد باد آن روزگاران یاد باد
از حسن سلیقه شما پسر عموی گرامی در انتخاب نام وبلاگتون سپاسگذارم .
البته اگر توضیحاتتون با تصاویر از مناطق ذکر شده بود به نظرم خیلی بهتر بود

بهراد جان سلام
حالت چطوره؟ خانواده محترم و فامیل ها چطورند؟
فرمایشتان کاملا صحیحه و سعی می کنم تا جایی که ممکن است از عکس هم استفاده کنم
به همه سلام برسانید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد